Estructura

La Mutualitat General Judicial, per a l'exercici de les seves funcions, s'estructura en els següents òrgans:

  1. Govern de control i vigilància de la gestió:

    1. La Comissió Rectora. És l'òrgan superior de control i vigilància de la gestió de la Mutualitat, integrat per la persona titular de la Secretaria d'Estat de Justícia, que ostenta la seva Presidència, i set membres. Li correspon, entre altres funcions, aprovar el pla d'actuació i la memòria anual de la Mutualitat, examinar i informar l'avantprojecte de pressupost anual, el balanç i els comptes anuals de l'exercici anterior i proposar quantes mesurades estimi necessàries per al millor compliment de les finalitats de la Mutualitat.

    2. El Consell General. És l'òrgan de participació dels i les mutualistes en el control i vigilància de l'activitat de la Mutualitat, integrat per membres representants dels diferents cossos al servei de l'Administració de Justícia, sent les seves funcions principals conèixer la memòria anual de l'organisme, l'avantprojecte anual de pressupost, el balanç i els comptes anuals i els plans d'inversió i del pla d'actuació de l'organisme, així com proposar quantes mesures, plans i programes siguin convenients per al desenvolupament dels mecanismes de protecció del règim especial de Seguretat Social del personal al servei de l'Administració de Justícia.

  2. Executiu de direcció i gestió:

    1. La Gerència. És l'òrgan directiu central de gestió i direcció de l'organisme que ostenta la representació ordinària del mateix, així com, d'acord amb els criteris generals fixats per la Comissió Rectora, les competències d'adreça, gestió i inspecció de les seves activitats per al compliment de les seves finalitats.

    2. L'organització territorial, que està integrada per les Delegacions Provincials de la Mutualitat General Judicial, que desenvolupen la missió executiva de direcció i gestió descentralitzada d'aproximació a l'o a la mutualista, el reforç en l'accessibilitat als serveis de la Mutualitat en tot el territori i l'enllaç amb els serveis centrals, així com el suport administratiu al Delegat o Delegada Provincial.

Revisat a data 06 de juny de 2024.