Alta de funcionaris de nou ingrés

La incorporació com a personal al servici de l'Administració de Justícia comporta l'afiliació obligatòria, com a mutualista titular, en la Mutualitat General Judicial.

La incorporació es realitza seguint estos passos:

  1. Finalitzat cada procés selectiu, el Ministeri de Justícia (o, si escau, el Consell General del Poder Judicial) facilita a la Mutualitat General Judicial un llistat de personal funcionari de nou ingrés.

  2. La Mutualitat envia un correu a cada nou funcionari, incloent unes credencials (nom d'usuari i contrasenya) per a completar l'alta utilitzant un servici en la seu electrònica de la Mutualitat General Judicial.

  3. Cada funcionari ha d'utilitzar el servici en la seu electrònica per a completar l'alta com a mutualista.

  4. Quan complete l'alta com a mutualista, podrà descarregar-se un document d'acreditació d'afiliació en la Mutualitat. Este document li permetrà rebre assistència sanitària, fins que reba de l'entitat mèdica una targeta sanitària.

  5. Targeta sanitària:

    • Si ha triat una entitat mèdica privada, l'entitat enviarà al seu domicili les targetes sanitàries, en aproximadament quinze dies. També pot sol·licitar-les en les oficines d'atenció a l'usuari de l'entitat mèdica.

    • Si ha triat assistència sanitària a través del Sistema Públic de Salut (INSS), haurà de sol·licitar les targetes sanitàries en el seu centre de salut.

  6. La Mutualitat envia al domicili del nou mutualista les targetes individuals d'afiliació i un talonari de receptes.

    • Si ha triat una entitat mèdica privada, les prescripcions de medicaments han de realitzar-les un metge de l'entitat en el talonari oficial de receptes de MUGEJU, que el mutualista rebrà en el seu domicili.

    • Si ha triat l'opció INSS, la majoria dels Servicis Públics de Salut de les Comunitats Autònomes han incorporat a MUGEJU al sistema de recepta electrònica, per la qual cosa la prescripció es realitzarà per este sistema sempre que siga possible. No obstant açò, pot necessitar utilitzar el talonari de receptes en casos excepcionals d'interrupció temporal del sistema de recepta electrònica, assistències urgents o assistències fora de la seua Comunitat Autònoma.