La Mutualitat General Judicial, per a l'exercici de les seues funcions, s'estructura en els següents òrgans:
-
Govern de control i vigilància de la gestió:
-
La Comissió Rectora. És l'òrgan superior de control i vigilància de la gestió de la Mutualitat, integrat per la persona titular de la Secretaria d'Estat de Justícia, que ostenta la seua Presidència, i set membres. Li correspon, entre altres funcions, aprovar el pla d'actuació i la memòria anual de la Mutualitat, examinar i informar l'avantprojecte de pressupost anual, el balanç i els comptes anuals de l'exercici anterior i proposar quantes mesurades estime necessàries per al millor compliment de les finalitats de la Mutualitat.
-
El Consell General. És l'òrgan de participació dels i les mutualistes en el control i vigilància de l'activitat de la Mutualitat, integrat per membres representants dels diferents cossos al servici de l'Administració de Justícia, sent les seues funcions principals conéixer la memòria anual de l'organisme, l'avantprojecte anual de pressupost, el balanç i els comptes anuals i els plans d'inversió i del pla d'actuació de l'organisme, així com proposar quantes mesures, plans i programes siguen convenients per al desenvolupament dels mecanismes de protecció del règim especial de Seguretat Social del personal al servici de l'Administració de Justícia.
-
-
Executiu de direcció i gestió:
-
La Gerència. És l'òrgan directiu central de gestió i direcció de l'organisme que ostenta la representació ordinària del mateix, així com, d'acord amb els criteris generals fixats per la Comissió Rectora, les competències de direcció, gestió i inspecció de les seues activitats per al compliment de les seues finalitats.
-
L'organització territorial, que està integrada per les Delegacions Provincials de la Mutualitat General Judicial, que desenvolupen la missió executiva de direcció i gestió descentralitzada d'aproximació a l'o a la mutualista, el reforç en l'accessibilitat als servicis de la Mutualitat en tot el territori i l'enllaç amb els servicis centrals, així com el suport administratiu al Delegat o Delegada Provincial.
-
Revisat a data 06 de juny de 2024.