Informació sobre canvis d'entitat mèdica en 2025

El passat 23 de desembre, des de MUGEJU reprenem els tràmits que conclouran amb la contractació del nou concert d'assistència sanitària amb entitats de segur/segur, després d'haver tingut coneixement de la resolució del Tribunal Administratiu Central de Recursos Contractuals, per la qual es desestimava el recurs interposat contra els plecs del concert (veure més informació).

A causa del retard produït en el procés de contractació, es preveu que el nou concert sanitari per als anys 2025 i 2026 entri en vigor al febrer, i no al gener, com estava previst inicialment. Això significa que les entitats de segur no estan obligades a presentar els catàlegs actualitzats de proveïdors fins al 20 de gener.

Donada la importància per als mutualistes de conèixer els catàlegs de proveïdors abans de triar una entitat mèdica, des de la Gerència de MUGEJU hem decidit obrir un segon període de canvi d'entitat mèdica, que tindrà lloc durant el mes de febrer, i que serà addicional al període de canvi ordinari del mes de gener. Per tant, en 2025 hi haurà 2 terminis per sol·licitar canvi d'entitat:

1º) GENER DE 2025: CANVI ORDINARI D'ENTITAT MÈDICA. La sol·licitud es podrà realitzar durant el mes de gener i el canvi serà efectiu a partir de l'1 de febrer de 2025. Opcions:

  • INSS (sistema públic de salut)

  •  ASISA

  • ADESLAS

  • NOVA MÚTUA SANITÀRIA

És MOLT IMPORTANT que les persones mutualistes adscrites actualment a DKV, SANITAS o MAPFRE sol·licitin el canvi d'entitat mèdica al gener, ja que aquestes entitats no prestaran assistència sanitària als mutualistes a partir de l'entrada en vigor del nou concert.

Recordem que, tal com estableix la clàusula 8.1.2 del concert en vigor actualment (2022-2024), DKV, SANITAS i MAPFRE hauran de prestar assistència sanitària a mutualistes de MUGEJU fins al 31 de gener de 2025, amb les excepcions recollides en aquesta clàusula:

“8.1.2. Si l'Entitat no subscrivís un nou concert amb MUGEJU per 2025, continuarà obligada pel contingut del present concert, per al col·lectiu que tingués adscrit al trenta-u de desembre de 2024, fins al trenta-u de gener de 2025.

A més, si a trenta-u de gener de 2025 estigués prestant una assistència en règim d'hospitalització o una assistència per maternitat, quan el part estigués previst per al mes de febrer, l'Entitat quedarà obligada a seguir prestant l'assistència en règim d'hospitalització o l'assistència per maternitat fins al dia en què, respectivament, es produeixi l'alta o es conclogui l'assistència per maternitat, respectivament. En el cas que la necessitat d'hospitalització es perllongui, l'Entitat assumirà la cobertura fins a la finalització del mes de juny de 2025, data a partir de la qual la nova Entitat d'adscripció assumirà la cobertura.

Està obligació s'estén únicament als supòsits d'hospitalització que comportin internament i als supòsits d'hospitalització domiciliària”.

Si a data de l'últim dia de vigència del Concert actual vostè està en règim d'hospitalització o està embarassada amb part previst per a febrer, premi aquí per a més informació.

2º) FEBRER DE 2025: CANVI EXTRAORDINARI D'ENTITAT MÈDICA. La sol·licitud es podrà realitzar durant el mes de febrer i el canvi serà efectiu a partir de l'1 de març de 2025. Opcions:

  • INSS (sistema públic de salut)

  • ASISA

  • ADESLAS

  • NOVA MÚTUA SANITÀRIA

Cada mutualista titular podrà realitzar en total 2 sol·licituds de canvi d'entitat mèdica: una sol·licitud al gener i una sol·licitud al febrer. Dins de cada període de canvi (gener o febrer), no es permetrà modificar la sol·licitud una vegada realitzada, per la qual cosa recomanem als mutualistes que s'assegurin que l'entitat indicada en el formulari és la correcta.

Les sol·licituds hauran de realitzar-se, preferentment, a través de la seu electrònica de MUGEJU (accedir a la pestanya “online” i prémer el botó “iniciar tràmit”). Les persones mutualistes en actiu, hauran de realitzar les sol·licituds a través de mitjans electrònics, conforme al que es disposa en l'article 14.2 i) de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques. Les persones pensionistes o que puguin justificar problemes d'accés als mitjans electrònics, podran presentar les sol·licituds presencialment en les oficines de MUGEJU o en qualsevol dels altres llocs previstos en l'article 16.4 de la Llei 39/2015. Recordem que en les oficines de Madrid (C/ Fuencarral, 45) i Barcelona (C/ Roger de Flor, 62) és necessari sol·licitar cita prèvia. Aquelles persones que acudeixin sense cita prèvia seran ateses després d'aquelles que sí tinguin cita i com a màxim fins a les 14h.